Voedingsadvies

Gezond worden op jouw eigen tempo!

Je eet gezond en beweegt voldoende maar toch heb je onvoldoende gewichtsverlies. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Je lichaam is een geoliede machine die vetten, koolhydraten en eiwitten nodig heeft , maar het is belangrijk dat dit in de juiste verhoudingen wordt gegeten.

Waarom val ik niet af?

Er zijn honderden diëten en voeding goeroes en ieder jaar is er een nieuwe hype op voeding gebied. Ieder lichaam reageert anders en hetzelfde voedingsadvies zal bij de een meer resultaat geven dan bij de ander. Er zijn allerlei factoren die bepalend zijn voor je gewicht verlies. Stress  en te weinig eten is een veel voorkomende oorzaak.

Wat is advies op maat?

Na een gedegen intake gesprek volgt een op maat gemaakt advies. We houden iedere week in de gaten of er veranderingen optreden in de lichaamssamenstelling .Het advies wordt zo gemaakt  dat het bij je leefstijl past en daardoor makkelijker vol te houden is. “Gewicht verliezen is niet moeilijk-buik vet verbranden wel”.

Gewichtsverlies

Ik ga je helpen zonder dieet, sapjes pakjes of repen te verkopen. Een dieet is een Quick Fix beter is het om je eetgewoonten stapje voor stapje te veranderen. Samen gaan we bespreken op welke manier dit voor jouw het beste werkt, want ieder mens is verschillend en wat bij de één wel werkt kan bij iemand anders totaal geen effect hebben. Daarom maak ik een advies op maat en adviseer volwaardige en natuurlijke voeding, daar reageert het lichaam vaak beter op.

Overgewicht

Je eet gezond en beweegt regelmatig maar toch verlies je geen gewicht, het wordt een frustratie om zo je best te doen. Herken je dit? Misschien is het tijd om eens te gaan onderzoeken of er een lichamelijke oorzaak de boosdoener is voor je gewicht toename. Dit kan medicatie zijn of  een tekort aan een bepaalde voedingsstoffen, of misschien eet je te weinig! Door middel van een uitgebreide intake gaan we proberen de oorzaak te achterhalen en veranderingen aanbrengen in je leefstijl. Soms heeft het lichaam een nieuwe prikkel nodig om extra te gaan verbranden om tot gewichtsverlies te komen.

Overgangsklachten

In de overgang word je gevoeliger voor bepaalde voedingsmiddelen. Deze triggers zorgen voor opvliegers en nachtelijke transpiratie. Juist in de aanloop naar deze periode is het belangrijk om E-nummers in voeding te vermijden en juist andere stoffen extra binnen te krijgen en zo andere lichamelijke ongemakken te verminderen.

Laat je eens adviseren en voorkom dat overgangsbuikje.

Hoge bloeddruk

Leefstijl gerelateerde klachten zoals overgewicht, hoge bloeddruk, hoog cholesterol en vet vasthouden rondom het middel zijn klachten die steeds vaker voorkomen en ontstaan door onze huidige manier van leven.

Steeds meer mannen en vrouwen slikken hier medicatie voor. Maar laat eens een voeding analyse maken. Dit combineren we met een beweeg advies, maar je bepaalt zelf welke manier van bewegen het beste bij je past. We gaan proberen het buikvet percentage te verlagen en zo aanverwante lichamelijke klachten te verminderen.

Hoog cholesterol

Lekker gezond eten en bewegen verlaagd het cholesterol en diabetes, maar waar begin je ?

Er zijn een aantal voedingsmiddelen die je helpen om je cholesterol waardes te laten dalen. Een daarvan zijn vezels, maar weet jij waar ze in zitten en eet je er wel voldoende van?

Ook bij een  erfelijk belast te hoog cholesterol waarden kan je deze voedingsmiddelen inzetten! Hoe meer je het lichaam kan ondersteunen hoe beter!

Houd eens een voedingsdagboek bij en maak een afspraak. In 2 consulten kan ik je adviseren en coachen naar een gezondere leefstijl.

Alle consulten worden door de meeste verzekeraars vergoedt vanuit de aanvullende verzekering zonder dat dit van je eigen risico afgaat.

Psyche & Gewicht

Onderzoek toont aan dat er 3 pijlers zijn voor succesvol afvallen. Voeding en bewegen staan al jaren in de belangstelling en overal wordt hier aandacht aan besteed, maar toch komen er steeds meer mensen met overgewicht en  daarbij aanverwante lichamelijke klachten bij.

Hoe komt het toch dat anders gaan eten zo moeilijk vol te houden is ?

Het lichaam kan ons goed voor de gek houden en ons er bijna toe dwingen om meer en verkeerd te eten.

Ik laat je zien waar deze valkuilen zitten en hoe je ze kan voorkomen. Hoe fijn zou het zijn om succesvol af te vallen en om daar een balans in te vinden. De rest van je leven Jojoën  is niet wat je wilt.

Sport- & 

Voedingsadvies

Herstel je niet snel genoeg na een training? Of verzuur je te snel tijdens een training?

Soms is het een echte eye opener om je voeding rondom trainingen eens na te laten kijken. Kleine veranderingen hierin kunnen al leiden tot beter spierherstel en spiergroei. Professioneel sportadvies kan hele positieve impulsen hebben voor jou gezondheid en conditie.

Niet alleen  wat je eet maar ook wanneer je het eet  is belangrijk, ook het aantal trainingen en het regelmatig wisselen van je routine kan je prestaties verbeteren.

In 2 consulten gaan we overleggen wat het beste voor jou is!

Vermoeidheid

Vermoeidheid kan vele oorzaken hebben, daarom is het zo belangrijk om voedingstoffen binnen te krijgen die je meer energie geeft. Als je moe bent heb je vaak geen zin in gezonde voeding en kies je de snelle hap en vooral de vette suikerbommen geven je een opkikker. Je bent te moe om te bewegen en je wordt zwaarder en zwaarder en komt niet meer uit deze vicieuze cirkel.

 Ben je er klaar mee? en is de knop echt om? Dan kan ik je helpen en coach je naar een energieker leven.

Beweegcoaching

Vind jij de drempel om te gaan sporten ook zo hoog? Na een drukke werkdag duik je liever op de bank dan dat je naar de sportschool gaat. Maar hoe fijn is het om je hoofd even leeg te maken en je spieren op een andere manier te laten bewegen. Bewegen maakt moe, maar geeft je ook nieuwe energie en vermindert de stress.

Er is voor iedereen wel een manier van bewegen die bij je past, het is alleen even zoeken naar de juiste vorm.

Ik zoek voor jou de juiste balans in bewegen-voeding en ontspanning zodat de bank niet je tweede bed wordt.

Ondervoeding

Lekker biertje! Wijntje! Pizza of een hamburger erbij! Het is bijna dagelijkse kost voor ons geworden. Groenten en fruit komen steeds minder vaak aanbod, want we willen iedere dag van het leven genieten. Ons lichaam heeft natuurlijk wel natuurlijke voeding nodig om goed te kunnen herstellen en vernieuwen. Als onze cellen te weinig voedingstoffen hiervoor krijgen dan functioneren ze onvoldoende en na verloop van tijd wordt je moe en slap, verlies je spiermassa  maar krijg je wel extra buik vet.

Of je nu jong, oud, dun of dik bent  als je regelmatig op deze manier eet dan raak je ondervoed.

Tijd dus om je voedingsgewoontes eens te verbeteren en je lever en alvleesklier eens rust te gunnen zodat alles kan herstellen.

Als dit gebeurd dan krijg je een strakker en gezonder lichaam.

Na een intake gesprek ga ik een advies voor je maken dat past bij je leefstijl, en stap voor stap ga je veranderingen aanbrengen om tot een betere vetverbranding te komen. Je krijgt bij ieder consult een meting waarbij we ook de spier en vetmassa meten. Het is belangrijk dat je meer energie krijgt en je vet rondom je organen afneemt. Dit visceraal vet zorgt voor veel gezondheidsklachten.

Heb je geen overgewicht of een te hoog vetmassa dan gaan we de focus verleggen naar het verminderen van lichamelijke klachten door het inzetten van volwaardige voeding.

Geslaagde consulten

Persoonlijke Coachingsgesprekken

Tevreden cliënten

%

Verbeterde levensstijl

Verloren kilo's